Utvannet iskrem

Hei. Det er jo slik at Hennig Olsen har hatt den beste iskremen. Selv om kanskje Diplom Is har mer spennende smaker så er selve iskremen bedre hos dere da en kjenner at den er basert på fløte. Mens Diplom Is bruker mer vann og dermed har mer krystaller is. Vår bekymring nå derimot er at vi føler det er blitt en endring nå i vinter/vår og at dere har begynt å vanne litt ut, kan dette stemme? De siste boksene vi har kjøpt har vert med vannete. Om dere faktisk har gjort dette så sier det seg jo selv at det er pengene som spiller inn, men er det virkelig nødvendig? Er virkelig penger så viktig? Håper jo at det har vert en produksjon eller leveranse feil, men viss ikke håper vi virkelig dere gjør om på det igjen!!

Kommentarer

  • Hei Charlotte Elin,

    Tusen takk for henvendelse fra deg😊 Vi har nylig relansert vår Sørlandsis-serie, og har grunnet dette endret noen av oppskriftene i denne serien. Vi har ikke vannet ut noen oppskrifter, så er veldig dumt om du føler det. Jeg skal absolutt videreformidle dette til produktutvikling! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en tilbakemelding😊

    Ønsker deg en fin dag🍦
    Silje
  • Det var ganske stor forskjell ja, vi kjøpte flere varianter da vi også synes sørlalandsisen alltid har vært fyldigst og mest "ekte". I dag smakte vi på flere av dem og det var en rar smak, ikke utvannet men mer kvalmende, og det er siste gang for vår del. Fra nå velger vi bort sørlandsisen. Da smaker til og med  Diplomisen bedre.
    Hvilke endringer har dere gjort som forringer snaken sånn? Det må da være bedre å øke prisen og gi oss det gode produktet enn å gå ned på kvalitet og selge mindre...
    Anita
  • Hei Anita,

    Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding. Det setter vi enormt pris på, og spesielt ved lanseringer. Jeg skal bringe dette videre😊

    Ønsker deg en fin dag🍦
    Silje
  • Så enig med de andre her!  Isen er ikke som før .  Det smaker vann og ikke fløte .  Forstår at dere må tjene penger ,men det er dårlig butikk når folk slutter å kjøpe varene deres. Sett opp prisen og la oss få tilbake  den gamle gode isen.
    Tove
  • Der fikk jeg bekreftet hvorfor jeg ikke spiser opp sørlansdisen i fryseren - har vært en favoritt i mange år - nå går den i søpla. Den er rett og slett ikke god.
    Dette må dere miste mange kunder på!

    Anne Berit
  • Det er bare å lese innholdsfortegnelsen for å se at iskrem ikke er som det en gang var. Nå er det vann og skummet melk som dominerer. Ikke rart det danner seg iskrystaller i isen. Dessverre ser det ut til at iskrem er på vei til å bli mer som vannis, alt for å gjøre produksjonen billigere og øke fortjenesten. Er det ikke det alt handler om i dag da?

    Dessverre ser det ut til at pengene får stadig mer innflytelse over fremtiden. Makt og penger henger tett sammen, og dette vil vi sannsynligvis se mer av fremover. Så det er bare å forberede seg...

    Tor Inge
  • Hei,
    Tusen takk for henvendelse fra dere😊 Om du har kjøpt et produkt som ikke er som det skal, håper vi du vil fylle ut et reklamasjonsskjema på nettsiden vår. Da kan vi undersøke saken internt og komme tilbake til deg.

    Skjemaet finner du her:
    https://tqm13.tqmenterprise.no/CaseRegistration/af939a1e-720c-11ec-8d8a-001dd8c420a4

    Takk på forhånd!

    Ønsker dere en fin dag🍦

    Silje
  • Fant en gamlere boks med sørlandsis tricolor. Der står innholdet i alle sørlandsisene bakpå.
    Tricolor før hadde 41% kremfløte, melk og 9%syltetøy/, når har den 20% kremfløte, skummet melk og vann, 3,8% jordbær.

    krokanis før hadde 45% kremfløte, 7% mandelkrokan mens nå 21% kremfløte, skummetmelk og 0,5% mandler.
    Så kremfløten er halvert

    Synes det er skikkelig trist, ville heller betalt litt ekstra for god is. Når er også Sørlandsisen blitt en dårlig is, faktisk smaker diplomis nå bedre etter Sørlandsisens siste endring.
    Anita
  • Vanja
  • Ahh, derfor vi ikke klarer å spise opp isen. Smaker ikke så godt lenger. Og når vi tar opp en åpna is etter noen uker er den bare å kaste, fordi den er ekkel og full av krystaller. Sånn var det ikke før. Har ikke kjøpt is på mange mnd nå pga dette...
    Sandra
  • Det har blitt en endring. Ikke så lenge etter at pistasj isen forsvant. Nå er Hennig isen mer vannete, minner mest om first Price isen nå. Så har igrunn sluttet å kjøpe hennig.la det være helt krystallklart som de nye vann krystallene i den nye oppskriften deres (de var ikke inni isen før så noe har skjedd). Jeg vil ikke ha fett/fløte redusert is, jeg kjøper ikke is for å spise noe sunt. Da hadde jeg kjøpt dream eller liknende. Det er ingen som har bedt om å gjøre isen sunnere (de har kanskje bedt om en sunnere is, men den kan dere lage vedsiden av)

    Dere er så ute å kjøre at jeg håper en av to ting for dere. Enten finner dere tilbake til røttene å stopper med alt tullet dere driver med. Eller at det går med dere som med CB. Jeg trenger ikke en lokal iskremfabrikk om dere skal ta gode oppskrifter å ødelegge dem. Om dere mener det smaker det samme så må dere ansette nye smakere de dere har errett og slett dårlige. Pistasjen i den nye smaker fortsatt marsipan av en eller annen bizare grunn forresten.

    Thomas
  • Hei,

    Først og fremst takk for engasjement, det setter vi pris på.

    Når det gjelder "vannete" iskrem så kjenner ikke vi oss igjen i den beskrivelsen. Sammensetningen av resepter har endret seg gjennom årene, men alltid med fokus på å dekke forbrukers ønsker. Siden 90-tallet har vi riktignok redusert andelen fløte i iskremen for å redusere andel mettet fett i produktene våre, men det skal ikke gi en mer "utvannet" iskremkonsistens. Endringene vi har gjort er i henhold til intensjonsavtalen for et sunnere kosthold som går ut på å redusere innhold av sukker, mettet fett og salt i matvareprodukter (Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold - Helsedirektoratet).

    Dersom kjølekjeden til isen brytes (for eksempel ved at iskremen tines og så fryses ned igjen gjentatte ganger) så kan dette bidra til at det dannes iskrystaller. Iskrystallene kan derimot ikke knyttes til endringer i resepten. Hvis man har kjøpt et produkt som man mener har åpenbare feil og/eller mangler da du åpnet den første gang, anbefaler vi at du sender inn en reklamasjon til oss. Dette kan i så fall gjøres via lenken Forbrukerklager.

    Vi har hele tiden fokus på at iskremen skal bevare sin gode smak selv om vi gjør justeringer, og følger dette opp i både interne og eksterne smakstester før lansering. Sortimentet er også siden 90-tallet vårt blitt utvidet med flere produkter som har ulik fløteandel, slik at du som forbruker kan velge den typen som passer dine behov best.
    Her kan du se vårt utvalg: Iskrem - Her finner du vårt fantastiske utvalg av is - Hennig-Olsen Is

    Mvh Alexander
    Alexander

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.