Velkommen til Hennig-Olsen Is’ kundeservice og supportforum! Til venstre finner du svar på ofte stilte spørsmål, bruk gjerne søkefeltet for å søke etter svar på det du lurer på. Finner du ikke svar ved å søke kan du stille nytt spørsmål til oss ved å klikke på "Spør oss!".
Gjelder det feil på produkt? Fyll ut skjema som du finner her.
Her tar vi i mot gode innspill og spørsmål, ris og ros!
Dette forumet skal være både informativt og nyttig! Bruk knappen "Spør oss!" om det er noe du syns mangler her. Vi forbeholder oss retten til å fjerne kommentarer med stygt språk og dårlig tone.
Ditt navn og din mailadresse (mailadressen din vil aldri synes offentlig) fjernes automatisk etter maks 1 år. Hele vår policy for personopplysninger finner du her.
Vil du ta kontakt med oss finner du annen kontaktinfo her.
Tusen takk for henvendelse fra deg! Vi har nylig hatt en relansering av Sørlandsis-serien. Sørlandsis Pistasj er endret til Sørlandsis Pistasj & Sjokoladesmak! Legger ved link her: https://www.hennig-olsen.no/iskrem/merkevarer/sorlandsis/sorlandsis-pistasj-sjokoladesmak/
Det er dessverre ingen foreløpig plan på å bringe tilbake den originale😔
Ønsker deg en fin dag🍦
Da ønsker jeg bare å gi tilbakemelding om at dette er langt ifra den samme gode pistasj isen og at vi ønsker den gode gamle tilbake 😀
Takk for henvendelse fra dere😊 Vi relanserer stadig gamle favoritter! Sommeris ble til eksempel først lansert i 1984! Etter store ønsker fra forbrukere ble denne relansert for noen få år tilbake. Det samme gjelder Dyreparken, som forsvant i 2022 og kom tilbake i år!
Vi ønsker at alle forbrukere skal være fornøyde med våre produkter, og har derfor sendt over deres omdømme til Marked- og produktutviklingsavdelingen. De gjør jevne evalueringer av forbrukeres tips og omdømme.
Ønsker deg en fin dag🍦
Tror mange er enige med meg
.
Ønsker veldig den store boksen tilbake... 💔
Tusen takk for tilbakemelding fra dere! Vi synes det er utrolig dumt at Sørlandsis Pistasj - og Sjokoladesmak ikke falt i smak hos dere😔 Vi har fått flere henvendelser fra forbrukere som ønsker denne tilbake i butikkene, og det er med dette tatt videre med produktutvikling for en vurdering.
Ønsker dere en fin dag😊
nei jeg vil ha tilbake pistasj is med sjokobiter og kun det i hele boksen…
Det er mye engasjement rundt den nye Sørlandsis Pistasj - og Sjokoladesmak. Forståelig at det er mange som ønsker den gamle tilbake i butikkene, men vi velger å se positivt på det - nå får man både pistasj og sjokolade i samme boks 😀
Ønsker dere en fin dag😊
Dere kan heller se negativt på det, for både pistasj og sjokolade i samme boks betyr at vi ikke har noen av delene i fryseren hjemme. Få den gamle pistasjen tilbake og kutt ut det tullet med at noen bokser er 1.2 liter og andre er 2 liter. Gi oss ren pistasj på 2 liter ellers boikotter vi hele varemerket deres i dette huset. Hvordan kan dere finne på noe så teit?!
Kan ikke se at det er positivt å ha både pistasjis og sjokoladeis i samme boks.
Det er som regel to forskjellige personer som evt. liker disse typene. Ikke en og samme.
Denne boksen blir nå fryktelig dyr, da man må kaste halve boksen.
Sjokoladeisen er (for meg) ikke god i det hele tatt.
Jeg kjenner faktisk ingen som liker denne.
Kan dere vurdere å ta tilbake ren pistasjis?
Den originale 2L med pistasj is. Det er bare og søk orde pistasj is så ser man hvor mang som er misfornøyde med endringen det er ikke en positiv endring det er bare en idiotisk endring som ingen liker
mvh
Anne
Takk for engasjement, det setter vi pris på! Vi har også forståelse for at det er mange som savner klassikeren.
Vi har gjort mange forbrukerundersøkelser og fått god innsikt om hvordan Sørlandsis serien vår oppleves av forbruker. Resultatene fra undersøkelsene var med på å endre Pistasjsmak til produktet vi har i sortimentet i dag.
Det skjer fra tid til annen at populære klassikere kommer tilbake i sortimentet. Om dette blir tilfellet med Pistasjsmak er ikke godt å si.
Tips: har du fått med deg at vi har lansert den klassiske pistasjsmaken i pinneis - Sørlandsis Pistasjsmak 6 stk - Hennig-Olsen Is? 😀
Vi liker både leverpostei og syltetøy, men det betyr ikke at vi vil ha det i samme boks likevel.
Dette har ført til at vi har sluttet å kjøpe deres is. Vi ser at det finnes andre merker på markedet også.
Hvem kjøper å blander egentlig pistasj og sjokolade is? Sa forbrukerundersøkelsene deres virkelig at folk gjør det, eller var det bare et kreativt innfall i produktutviklingsavdelingen?
Og apropos markedsundersøkelser: Hvor mye vekt legger dere egentlig på klager? For hver som sier ifra, er det ofte mange som bare slutter å kjøpe uten å si noe. Det burde telle.
Jeg er en sånn Hennig unge med en far som jobbet på sjokoladen når jeg var liten. Har spist min mengde vrakis. Så jeg føler litt på det personlig når dere kødder rundt som dere gjør.
Men jeg er litt ferdig med dere nå. Dere har egentlig bare blitt dårligere å dårligere de siste årene. For å være helt ærlig så kjøper jeg heller isbjørnis enn Hennig fortidenog 2litere/bøtter er det litt slutt på. Er no rart med blandingen også trikoloren blir ikke god milkshake lengre den blir rar slik som diplomen. Dere har tapt dere skikkelig.
Vi krysser fortsatt det vi har for at enten dere eller Diplomis relanserer pistasj med sjokoladebiter, denne litt særnorske smaken som så mange elsker og savner. Den av dere som først får den på markedet kan ihvertfall vente seg en god salgsboost.. I hvertfall slik det kan se ut, utifra hvor mange som sier de savner den. Og nå er jo pistasj-smak "på moten" igjen også 😜
Og søk pistasj is og se hvor mange som er misfornøyd med endringen også ta det med til idioten i markeds avdelingen som trodde det hvor en go idet
Og spark dem. Kanskje det er smart og bruke sosiale media som Twitter og Instagram og spør på de plattformene hva forbruker vil like
Anbefaler herved pistasj Royal fra Diplom is istedet.
Hennig Olsen er branding, grodd fast i folkesjelen - men 100 år med historie kan vaskes bort om produktene byttes ut med salige blandinger tatt ut fra markedsundersøkelser med unge studenter som syns at all mangfold, farger og ting som ikke hører sammen "er 10 av 10".
Dropp fokuset på de nye kundene, og plei de etablerte segmentene. Lytt til kundemassen dere har før pdukter fjernes og nye vi aldri spurte om blir lansert.
Finnes mange spennende kombinasjoner med pistasj, men skulle ønske at konsumentene fikset dette selv - om noen ønsker revet zestet appelsinskall som topping så "be my guest".En ekstra stemme til "få ren pistasj tilbake i hyllene".
God sommer!
Med vennlig hilsen
Inger Lise