Velkommen til Hennig-Olsen Is’ kundeservice og supportforum! Til venstre finner du svar på ofte stilte spørsmål, bruk gjerne søkefeltet for å søke etter svar på det du lurer på. Finner du ikke svar ved å søke kan du stille nytt spørsmål til oss ved å klikke på "Spør oss!".
Gjelder det feil på produkt? Fyll ut skjema som du finner her.
Her tar vi i mot gode innspill og spørsmål, ris og ros!
Dette forumet skal være både informativt og nyttig! Bruk knappen "Spør oss!" om det er noe du syns mangler her. Vi forbeholder oss retten til å fjerne kommentarer med stygt språk og dårlig tone.
Ditt navn og din mailadresse (mailadressen din vil aldri synes offentlig) fjernes automatisk etter maks 1 år. Hele vår policy for personopplysninger finner du her.
Vil du ta kontakt med oss finner du annen kontaktinfo her.
Sørlandsis Pistasj er nylig endret til en duo-variant av pistasj og sjokoladesmak! Pistasj-iskremen er ikke endret, og har enda den gode smaken som alltid har vært🍦
Den originale Sørlandsis Pistasj er med dette tatt ut av vårt sortiment😔
Etter mine preferanser, er ikke duovarianten et godt alternativ. For mye sjokoladeis.
Så nå blir det desverre den nest beste varianten som kjøpes, Diplom is pistasj.
Jeg føyer meg til Ole. Mitt absolutt favoritt is har i mange, mange år vært deres 2 liter med pistasj. Den har vært helt uovertruffen - og langt bedre enn konkurrentenes. Svært skuffende at dere nå har kuttet den ut!
På samme måte som, Ole har jeg prøvd den nye dere har i den duo-varianten. Kan ikke måle seg med den dere har hatt så nå blir det Diplom is for oss også.
Så dumt å høre at den nye varianten av Sørlandsis Pistasj ikke falt i smak hos dere😔 Vi har fått flere henvendelser på dette, og har derfor tatt videre et forslag til produktutvikling for en vurdering😉 Vi får krysse fingrene🤞🏼
Ønsker dere en fin dag🍦
Tusen takk for tilbakemelding fra dere, det setter vi enormt pris på! Vi har nylig relansert vår Sørlandsis-serie i anledning 100års-jubileum. Alle produktene tilhørende denne serien har fått nytt utseende, og noen ny/endret smak.
I Hennig Olsen Is er forbrukerens omdømme viktig, og etter stort savn fra forbrukere relanserte vi den originale Dyreparken dette året. Vi har dessverre ingen foreløpig plan på å bringe den originale Sørlandsis Pistasj tilbake igjen, men vi har fått flere henvendelser fra forbrukere som savner denne. Vi har med dette tatt videre et forslag til produktutvikling for en vurdering! Vi setter pris på tilbakemeldinger, spesielt ved nye lanseringer. Hver stemme teller like mye! Jeg skal absolutt bringe dette videre til vurderingen😊
Ønsker dere en fin dag🍦
Det er helt uforståelig at den bare har blitt tatt ut av sortimentet helt uannonsert på denne måten. Trodde dere virkelig at ingen ville klage på at dere har byttet den ut med en kjip annen variant med sjokolade? Pistasj er en favoritt, sjokolade is er jeg ikke en fan av. Kilosprisen på pistasj isen deres ble nettopp hva.....3 doblet? 4 doblet?
Helt uaktuelt å kaste bort pengene på det...
Mistanken min vart da dessverre bekreftet, at den ikke finnes lenger i boks men i en duo boks🤔
Beste isen pistasjeisen til henning olsen men kan jo ikke kjøpe en drøss med duo bokser for at vi kun vil ha pistasjeisen.
Siden vi alle hjem her liker den best, så må vi dessverre gå for diplom is sin pistasjeis, den er ikke like god men.
Litt merkelig at dere velger å lage duo boks av en is æ trur selge godt, er iallefall ofte den isen som er minst igjenn av i frysediskene her
Diplom is lanserte pistasjeis og da i en stor boks alene, så dem skjønte det.
duoen ender opp i søpla fordi ingen spiser sjokoladen.. Pistasjen derimot er borte på 1min..
Har man lyst på sjokolade med pistasjeisen så blander man selv tenker jeg. Håper denne gode pistasje kan komme til bake i singel boks.
Stemmer helt klart få å få pistasj tilbake!
Tusen takk for hver enkel tilbakemelding fra dere! Vi synes det er utrolig dumt at Sørlandsis Pistasj - og Sjokoladesmak ikke falt i smak hos dere😔 Vi har fått flere henvendelser fra forbrukere som ønsker denne tilbake i butikkene, og det er med dette tatt videre med produktutvikling for en vurdering.
Selv om produktet allerede er utviklet, er det en omfattende prosess der flere faktorer spiller inn. Å lansere/relansere et produkt tar ofte lenger tid en folk flest tror. Neste års lanseringer er allerede planlagt, testet, iverksatt og vært gjennom store prosesser, noe som ofte går over flere år. Vi setter enormt pris på hver enkelt tilbakemelding fra forbrukere, både ris, ros, spørsmål og forslag. Når vi har tatt videre en sak til produktutvikling, blir nye henvendelser ettersendt og tatt med i videre vurdering.
Ønsker dere en fin dag!🍦
Vi relanserte Sørlandsis-serien i anledning 100års-jubileum. Sørlandsis Pistasj ble derfor endret til en duo-variant, og er sånn sett ikke fjernet. Sørlandsis-produktene er i kategorien "dessert-is" og blir ofte servert i selskap eller andre sammenkomster. Både pistasj og sjokolade er populære smaker, så derfor ble det en duo-variant som kan falle i smak hos enda flere. Sørlandsis Tricolor blir til eks. ofte servert i selskap ettersom det er tre populære smaker samlet i et produkt, og det kan ofte bli samtale om hvilken smak som er best/dårligst, nettopp fordi vi har ulike smakspreferanser😊
Ønsker deg en fin dag🍦
Tror dessverre dere kommer til å tape penger på dette i lengden.
Jeg var enda litt inni en sorgprosess etter at jeg skjønte at jeg ikke fikk pistasj uten sjokoladebiter!
Valget hadde kanskje vært lettere om den kom sammen med vanilje is med sjokoladebiter, og når det kommer til Tricolor is så observerer jeg vel at sjokoladeisen stort sett rekker å bli mykest før den forsvinner.
Kanskje dere kunne dempet tapet og skuffelsen noe med å lage pinne isen med pistasj til en Insperia variant?
Prisveksten har vært ekstrem de siste årene, så jeg forstår at dere, i likhet med alle andre, er nødt til å tenke kreativt for å få opp lønnsomheten. Når prisen på et produkt blir for høyt er det alltid en risiko for at det ikke selger like godt lenger, så det kan være et tryggere valg å redusere størrelsen eller blande det ut med rimeligere ingredienser - eller i noen tilfeller begge deler.
Nå kjenner jeg ikke til salgstallene for de forskjellige produktene deres, men jeg er overbevist om at det måtte vært et mye klokere valg å redusere pakkestørrelsen, og ellers holde den slik den var. Til selskaper kjøper man gjerne flere slag om man ønsker det.
Her i husstanden føyer vi oss inn i rekkene blant de som ønsker pistasjen tilbake - og gjerne før konkurrentene deres får på plass sine alternativer!
Lykke til, og fingrene krysset!
Videre erstatter halvparten av den gjenværende 1,2 l boksen med en skjokoladeis få vil ha OG samtidig dobbler prisen!
Likevel forstår dere ikke hvorfor folk reagerer?
Man reparerer ikke noe som ikke er ødelagt.
Hadde jeg kjøpt denne så hadde jeg kastet sjokoladedelen og for meg utgjør det da en 4 dobling av prisen! Da lar jeg heller være.
Det er grenser for hvor mye folk er villige å betale.
Det er viktig for oss med forbrukeres omdømme, tusen takk for tilbakemeldingene deres! Vi har fått flere tilbakemeldinger rundt relansering av Sørlandsis Pistasj, og det er tatt videre med produktutvikling. Når vi har tatt videre en sak til produktutvikling, blir nye henvendelser ettersendt og tatt med i videre vurdering.
Ønsker dere en fin dag!
Kan ikke forstå at dette var en is dere trengte å endre på! Håper virkelig at dere lanserer den igjen i 2 liters boksen.
Dette var skuffende lesing. Duo-varianten med sjokolade er ikke godt altn. Blir dessverre til at man kjøper konkurrenten sin.
Som Rune K sier, håper virkelig at at dere lanserer 2 liters isen igjen!
Tusen takk for at dere tar dere tid til å dele deres tanker og opplevelser. Vi forstår virkelig hvor savnet Sørlandsis Pistasj er, og vi ser hvor viktig denne isen har vært for mange av dere, både til milkshakes, familiemiddager og koselige stunder. Det betyr mye for oss å høre hvor stor betydning denne smaken har hatt.
Vi ønsker alltid å lytte til dere som forbrukere, og alle deres innspill blir videreformidlet til produktutviklingsteamet vårt. Selv om vi ikke kan gi noen garantier om relanseringer akkurat nå, tar vi med oss deres meninger i evalueringene våre fremover.
Igjen, tusen takk for deres engasjement i vårt sortiment! Vi setter stor pris på alle som tar seg tid til å gi oss tilbakemeldinger – det hjelper oss å bli bedre😊
Ønsker dere alle en fin dag videre!🍦