Velkommen til Hennig-Olsen Is’ kundeservice og supportforum! Til venstre finner du svar på ofte stilte spørsmål, bruk gjerne søkefeltet for å søke etter svar på det du lurer på. Finner du ikke svar ved å søke kan du stille nytt spørsmål til oss ved å klikke på "Spør oss!".
Gjelder det feil på produkt? Fyll ut skjema som du finner her.
Her tar vi i mot gode innspill og spørsmål, ris og ros!
Dette forumet skal være både informativt og nyttig! Bruk knappen "Spør oss!" om det er noe du syns mangler her. Vi forbeholder oss retten til å fjerne kommentarer med stygt språk og dårlig tone.
Ditt navn og din mailadresse (mailadressen din vil aldri synes offentlig) fjernes automatisk etter maks 1 år. Hele vår policy for personopplysninger finner du her.
Vil du ta kontakt med oss finner du annen kontaktinfo her.
Takk for engasjementet! Vi har forståelse for din og andres frustrasjon over det du skriver. Glutenallergi og andre allergener er med på å gjøre produksjon av iskrem (og andre matvarer) mer komplisert mtp. produksjonstekniske forhold ifht. matsikkerhet.
Vi har seks produksjonslinjer i fabrikken som produserer alle produktene våre.
Å ha en egen, allergenfri produksjonslinje, er både kostbart, plasskrevende og utfordrende rent praktisk iom vi har mange allergener vi skal forholde oss til som matvareprodusent.
Per i dag er det 14 merkepliktige allergener vi forhold oss til. De kan du lese mer om i denne linken: De 14 allergenene | Mattilsynet
Som du forstår er det flere grunner til at vi ikke kan ha egne produksjonslinjer som er 100% allergenfrie. Enn så lenge må forbrukere med nøtteallergi dessverre forholde seg til våre produksjonsmetoder og det betyr at det kan forekomme "spor av" i produkt.
Ha en fin dag 😊