Til seneste kommentar

Idyll iskrem | tilsetningsstoff e161

Hei,
Er det virkelig nødvendig å tilsette e161 i iskremen deres? Det er noen av oss som prøver å holde oss unna slike tilsetningsstoffer. Det har jo ingenting å si for smaken, det er jo bare matsminke?
Jeg hadde seriøst kjøpt en liter iskrem i uken om dere hadde fjernet dette stoffet. Jeg synes helt ærlig at det er tull, og det er flere med meg.
Takk!
Erlend

Kommentarer

  • Hei Erlend,

    Vi følger med på utviklingen rundt tilsetningsstoffer. P.t. er det fortsatt slik at vi forholder oss til norske lover og forskrifter for matproduksjon. Tilsetningsstoffene er strengt testet av EU og internasjonalt i flere tiår med resultater som gjør det regnet som en trygg råvare.

    Vi får flere henvendelser angående dette fra forbrukere, og har med dette jobbet mot å finne alternative løsninger de siste årene. Vi ønsker selvsagt å ha minst mulig tilsetningsstoffer i våre produkter, men har dessverre ikke kommet der vi vil være enda.

    Alle iskremelskere kan være trygge på at vi i Hennig-Olsen Is følger forskningen nøye samtidig som vi tester alternativer og muligheter på fabrikken.

    Ønsker deg en fin dag!
    Silje

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.